Verkrijgbaar in diverse afmontages:
- Sram Force AXS 2×12 (Alu wielset) = € 6.999,-
- Sram Force AXS 2×12 (Carbon wielset) + € 990,00
- Shimano Ultegra Di2 (Alu wielset)= € 6.999,-
- Shimano Ultegra Di2 (Carbon wielset) + € 990,00
- Sram Red AXS Disc 2×12 (Alu wielset) + € 2.699,00
- Sram Red AXS Disc 2×12 (Carbon wielset) + € 3.650,00
- Shimano Dura Ace Di2 (Alu wielset) + € 1.846,00
- Shimano Dura Ace Di2 (Carbon wielset) + € 2.790,00
- Campagnolo Super Record EPS + € 4.000,00
Neem contact op om te informeren naar de voorraad in de winkel
ACTIFLEX 2.0
Het hart van de Wilier Granturismo SLR is het Actiflex 2.0 trillingsdempingssysteem waarmee het achterwiel tot 5 mm verticale slag kan maken. De 2.0 is de bijgewerkte versie van Actiflex die te zien was op Cento10 NDR, winnaar van de 2017 Eurobike Award en van de prestigieuze Tour Magazin Reader’s Award in 2018.
HOGERE EFFICIËNTIE
Actiflex 2.0 geeft de Granturismo SLR een soepel en comfortabel rijgedrag. Torsiestijfheid en reactievermogen worden gegarandeerd door cijfers zeer dicht bij die van andere Wilier racefietsen, dankzij de brug op de achtervork en de nieuwe positionering van Actiflex in de buurt van waar de zitbuis en bovenbuis elkaar kruisen.
Bij het herontwerp van de Actiflex was een van de belangrijkste doelstellingen een maximale integratie van het frame, niet alleen voor esthetische doeleinden, maar ook om het functioneler te maken. In zijn nieuwe positie is de Actiflex beschermd tegen vuil, modder, zand en regen, wat een ideale oplossing biedt om de vier lagers gemakkelijk te laten werken zonder zich zorgen te hoeven maken over toekomstig onderhoud. Het vergrendelingssysteem met dubbele schroef maakt demontage van de Actiflex 2.0 eenvoudig.
TWEE SOORTEN ELASTOMEREN
De slag van het achterwiel wordt geregeld door een elastomeer van visco-elastisch materiaal. Bij afmontages met Dura Ace Di2 12V en Sram Red AXS setups is het elastomeer vervangen door een 3D-geprinte conforme roosterstructuur, een oplossing die het totale gewicht van het frame met nog eens 20 gram vermindert.
GEOMETRIE VOOR RACECOMFORT
De geometrie van het frame speelt een fundamentele rol bij endurance fietsen. Om het hoogste race- en comfortniveau te garanderen, moet rekening worden gehouden met verschillende buisverhoudingen van het frame. De positie is iets korter (minder reach in vergelijking met fietsen met traditionele racegeometrieën) en hoger (grotere stack in vergelijking met racegeometrieën).
Deze combinatie van reach en stack zorgt voor een comfortabelere positie zonder dat er spacers tussen stuurpen en frame nodig zijn. Hoe vaak rijden wielrenners niet op pure racefietsen met centimeters spacers op de balhoofdbuis? Met Granturismo SLR ziet de fiets er harmonieuzer, beter geproportioneerd en evenwichtiger uit met behoud van zijn racekarakter.
HIGH-END CARBON
De voor Granturismo SLR gebruikte carbontype is HUS-MOD in combinatie met Liquid Crystal Polymer, de speciale vezel die in het koolstofnet is verwerkt en die verticale elasticiteit toevoegt en tegelijk de torsiestijfheid verhoogt. Deze oplossing wordt ook veel gebruikt in andere modellen zoals Wilier Filante SLR en Wilier 0 SLR.
AERODYNAMICA OOK IN DE ENDURANCE WERELD
Fietsen over lange afstanden betekent lange uren op het zadel zitten. En hoewel de Granturismo SLR geen maximale wedstrijdprestaties biedt, is aerodynamica toch belangrijk, zelfs bij een fiets van dit type.
Want als je uren op het zadel zit, kunnen zelfs kleine details en verbeteringen de vermoeidheid verminderen. Daarom hebben we een aantal kenmerken van de Filante SLR (onze aerodynamische wedstrijdfiets) toegevoegd. Naast de geoptimaliseerde buissectie hebben we gedacht aan de zeer brede vorkkroon, het geïntegreerde monocoque stuur en de totale kabelintegratie.
BANDRUIMTE
Een brede vorkkroon verbetert de aerodynamica en biedt ruimte voor bredere banden. Wielen met banden tot een maximale breedte van 32 mm kunnen worden geïnstalleerd op Granturismo SLR, een perfecte maat voor een moderne fiets als deze gekweekt voor uithoudingsvermogen.
VERWIJDERBARE DERAILLEURPAD
De derailleurpad is afneembaar, net als bij de Wilier Rave SLR. Dat is omdat we geloven dat 1x montage in de nabije toekomst steeds meer gebruikt zal worden, zelfs op racefietsen die niet bedoeld zijn voor wedstrijdgebruik. Voor de 1x montage hebben we de derailleursteun vervangen door een vlakke plaat om het strakke uiterlijk van de fiets ook zonder voorderailleur te behouden.
CARBON MONOCOQUE STUUR
Op Granturismo SLR, hebben we het monocoque stuur, die we meestal installeren op Wilier 0 SLR, ons vlaggenschip klimfiets. De 0 Bar heeft een afgeronde ergonomische greep die comfortabeler is dan die op onze aero Filante Bar. De afstandhouders, die dezelfde zijn als die op de Filante SLR, passen hem perfect aan het frame aan.
En vergeet niet dat het 0 Bar monocoque stuur de rem- en derailleurkabels in het frame herbergt en leidt, om ze te beschermen tegen luchtwrijving en de Granturismo SLR de zuivere en pure lijnen te geven die de high-end producten van Wilier Triestina typeren. Granturismo SLR is ook compatibel met alle Wilier Triestina monocoque en modulaire sturen.
EASY-FIT SPACERS
De spacers tussen het frame balhoofdbuis en het stuur zijn gemaakt van een hoge stijfheid composiet materiaal, met een speciale holte voor de routing van de kabels. Ze bestaan uit twee delen voor snelle montage en demontage, zonder de kabels van het stuur naar het frame te verstoren.