Verkrijgbaar in diverse afmontages:
- Campagnolo Super Record WRL > van €12.900 voor €11.999,-
- Sram RED AXS D2 2×12 + Powermeter > van €12.500 voor €11.875,-
- Shimano Dura Ace Di2 + Powermeter > van €12.500 voor €11.875,-
- Shimano Dura Ace Di2 > van €11.700 voor €10.999,-
- Shimano Ultegra Di2 > van €9.400 voor €8.895,-
- Sram Force D2 AXS 2×12 + Powemeter > van €9.900 voor €9.395,-
- Sram Force D2 AXS 2×12 > van €9.400 voor €8.895,-
Neem contact op om te informeren naar de voorraad in de winkel
AERODYNAMICA
De Wilier Filante SLR is ontworpen om de aerodynamische prestaties in reële omgevingsomstandigheden te maximaliseren. Het ontwerp is gebaseerd op gegevens die zijn vastgelegd in de windtunnel, waarbij ook rekening is gehouden met de echte wereld. Op deze manier evalueren ze niet alleen dewindtunnelgegevens (hoeken van -20° tot +20°), maar houden ze ook rekening met omgevingsturbulentie die om veel verschillende redenen van invloed is op de racefiets.
Daarom heeft Wilier de frame profielen opnieuw ontworpen, te beginnen met de standaard NACA-profilien/KAMMTAIL die geen scherpe randen meer hebben aan de achterkant. De rondere hoeken verbeteren de aero prestaties, zelfs wanneer de luchtstroom wordt verstoord.
De voorvork is aan de binnenkant met 7 mm verbreed, waardoor hij 13,6% breder is dan de Cento10PRO. De vorkbladen staan verder van het wiel, waardoor turbulentie wordt verminderd en de aerodynamica wordt verbeterd.
LICHTGEWICHT ÉN AERODYNAMISCH
De nieuwe aerodynamisch geoptimaliseerde profielen hielp Wilier om extra gewicht in de frameconstructie te elimineren. De buis vorm heeft minder scherpe randen, dus is er minder materiaal nodig en zit er minder epoxy in de hoeken. Dit verbetert de homogeniteit van de binnenkant, waardoor het gewicht van het frame wordt teruggebracht tot slechts 870 gram!! De gemonteerde Filante SLR met topspecificaties weegt 6,8 kg.
Het Filante monocoque stuur is gemaakt van hetzelfde carbon dat ze gebruiken voor de Wilier 0 SLR. Dankzij de verschillende soorten carbon die se hebben gebruikt in combinatie met het Liquid-Crystal Polymer, de unieke vezelpositionering en de constructietechnologie, hebben we een absoluut niveau van lichtheid en stijfheid bereikt.
Het lagere totale gewicht in vergelijking met de uitzonderlijke stijfheid verhoogt STW met 12,5%. Deze verbetering is duidelijk voelbaar bij de stuurprecisie en het gevoel van veiligheid bij hoge snelheden.
STUUR MET GEÏNTEGREERDE KABELS
Het nieuwe geïntegreerde carbon monocoque Filante Bar-stuur is niet alleen licht (350 gram voor de maat 101×42), maar heeft ook volledig geïntegreerde rem- en derailleurkabels, waardoor ze naar de binnenkant van het frame worden geleid. Het ontwerp is heel eenvoudig, zonder te veel scherpe hoeken bij de kabels.